főoldalra  
   
BIZOTTSÁGI VISMAJOR
   
   
Valójában zavarban vagyok. Ugyanis tegnap délután a polgármester úr, pontosabban a jogi bizottság vezetője ülésre hívott a vismajor pályázattal kapcsolatos téma megbeszélésére. Kapóra jött a dolog, mert engem is, napok óta feszültségben tartanak azok a kósza hírek, hogy árvízi pénzeket elbíráló vismajor pályázatunkat az illetékes grémium formai és tartalmi hibák miatt elutasította. Ez pedig, senkinek sem lehet közömbös, mert hát városunk igen csak vacak anyagi helyzetben van.
A helyszínen egy többoldalas dolgozatot kaptunk, amely legnagyobb részében felsorolják azokat a jogi hibákat, amelyeket a kiíró elkövetett véleményünk, de itt már összemosódik kinek is véleménye ez, ha pontosan fogalmazok a pályázatot készítő apparátus szerint. S az ülésen is, legalább is "nekem ez jött le", mintha a tárgyalás legnagyobb részében is arról akart volna szó esni, hogy milyen hülye a kiíró, rossz hasonlattal a tanító néni, aki egyest akar adni, pedig mi legalább hármasra tudjuk a leckét.


S bocsássanak meg, ha nem a megyek bele a dolog részletes ismertetésbe, de a blog műfajnak megfelelően elsősorban, (talán ez itt nem bűn) inkább benyomásaimat ismertetem. Szóval, az érvek azt sorolják, hogy nekik mit kellett volna csinálni, hogy jól végezzék a hiánypótlási felszólítást, hol mikor milyen határidőket kellett volna pontosabban betartaniuk. Magunkról meg azt, hogy "Abban az időpontban, amikor - egyébként jogszabálysértő módon - a pályáztató nevében eljáró szervezet a hiánypótlást elrendelte több Kollégánk szabadságát töltötte, valamint már a július 25-i képviselő-testületi ülés előkészítését végeztük. Tényként állapítható meg azonban az is, hogy Önkormányzatunk a 2006. július 10-i hiánypótlási felszólításnak csak késve, 2006. július 25-én tett eleget, amely késedelem azonban visszavezethető a pályáztató nevében eljáró szervezet jogszabályoktól eltérő eljárására is. A hiánypótlási felhívás jogszabálysértő, mert a pályáztató a számára kötelezően előírt hiánypótlási felhívásra megadott határidőt megszegte." és hasonlóakat.


Nem tudom, képviselő kollégáim szabadsága miért fontos ebben az ügyben. Mert itt az alany elbizonytalanításából azt látom inkább, hogy megpróbálják jogi szöveggel a mundérbecsületi védelmet úgy megkonstruálni, mintha az önkormányzat és hivatala egy és ugyanaz lenne. Nem vagyunk azonosak, még akkor sem, ha mi csak amolyan felesleges pártpolitikusok vagyunk, varrás a nadrágon, amely akadályozza a demokratikusan választott hivatal munkáját. És itt van a bajom. Mert mintha ezzel a szemléletet a polgármester úr is azonosulni látszana.


Mert az igaz, hogy a politika és politikusi szakma megbecsültsége e hazában rosszabb, mint kurtizánoké, de ettől még a városi, nagyvárosi önkormányzatokban is az önkormányzati képviselők meghatározó többségét párt-jelöléssel és pártlisták kompenzációs listáján választják, akárcsak Európa boldogabbik felén. S még akkor is így van ez, ha néhány gőzös-fejű (ilyen minden európai országban akad) úgy gondolja, hogy alkotmányozó nemzetgyűlést kell tartani, mint a napokban kirobbant "nemzeti forradalom" megvalósítandó követelését.