Valójában
zavarban vagyok. Ugyanis tegnap délután a polgármester úr, pontosabban
a jogi bizottság vezetője ülésre hívott a vismajor pályázattal kapcsolatos
téma megbeszélésére. Kapóra jött a dolog, mert engem is, napok óta feszültségben
tartanak azok a kósza hírek, hogy árvízi pénzeket elbíráló vismajor pályázatunkat
az illetékes grémium formai és tartalmi hibák miatt elutasította. Ez pedig,
senkinek sem lehet közömbös, mert hát városunk igen csak vacak anyagi
helyzetben van.
A helyszínen egy többoldalas dolgozatot kaptunk, amely legnagyobb részében
felsorolják azokat a jogi hibákat, amelyeket a kiíró elkövetett véleményünk,
de itt már összemosódik kinek is véleménye ez, ha pontosan fogalmazok
a pályázatot készítő apparátus szerint. S az ülésen is, legalább is "nekem
ez jött le", mintha a tárgyalás legnagyobb részében is arról akart
volna szó esni, hogy milyen hülye a kiíró, rossz hasonlattal a tanító
néni, aki egyest akar adni, pedig mi legalább hármasra tudjuk a leckét.
S bocsássanak meg, ha nem a megyek bele a dolog részletes ismertetésbe,
de a blog műfajnak megfelelően elsősorban, (talán ez itt nem bűn) inkább
benyomásaimat ismertetem. Szóval, az érvek azt sorolják, hogy nekik mit
kellett volna csinálni, hogy jól végezzék a hiánypótlási felszólítást,
hol mikor milyen határidőket kellett volna pontosabban betartaniuk. Magunkról
meg azt, hogy "Abban az időpontban, amikor
- egyébként jogszabálysértő módon - a pályáztató nevében eljáró szervezet
a hiánypótlást elrendelte több Kollégánk szabadságát töltötte, valamint
már a július 25-i képviselő-testületi ülés előkészítését végeztük. Tényként
állapítható meg azonban az is, hogy Önkormányzatunk a 2006. július 10-i
hiánypótlási felszólításnak csak késve, 2006. július 25-én tett eleget,
amely késedelem azonban visszavezethető a pályáztató nevében eljáró szervezet
jogszabályoktól eltérő eljárására is. A hiánypótlási felhívás jogszabálysértő,
mert a pályáztató a számára kötelezően előírt hiánypótlási felhívásra
megadott határidőt megszegte." és hasonlóakat.
Nem tudom, képviselő kollégáim szabadsága miért fontos ebben az ügyben.
Mert itt az alany elbizonytalanításából azt látom inkább, hogy megpróbálják
jogi szöveggel a mundérbecsületi védelmet úgy megkonstruálni, mintha az
önkormányzat és hivatala egy és ugyanaz lenne. Nem vagyunk azonosak, még
akkor sem, ha mi csak amolyan felesleges pártpolitikusok vagyunk, varrás
a nadrágon, amely akadályozza a demokratikusan választott hivatal munkáját.
És itt van a bajom. Mert mintha ezzel a szemléletet a polgármester úr
is azonosulni látszana.
Mert az igaz, hogy a politika és politikusi szakma megbecsültsége e hazában
rosszabb, mint kurtizánoké, de ettől még a városi, nagyvárosi önkormányzatokban
is az önkormányzati képviselők meghatározó többségét párt-jelöléssel és
pártlisták kompenzációs listáján választják, akárcsak Európa boldogabbik
felén. S még akkor is így van ez, ha néhány gőzös-fejű (ilyen minden európai
országban akad) úgy gondolja, hogy alkotmányozó nemzetgyűlést kell tartani,
mint a napokban kirobbant "nemzeti forradalom" megvalósítandó
követelését.
|
|
|