| Megyek 
        a Szamosba, éppen most érkeztem meg Budapestről, az ebben a ciklusban 
        utolsó megyei gyűlésről. A Dumtsa utcában az OTP előtt tarkára fújt konténer 
        takarja a kilátást, ezt már az esti programra rakták ki ide, egy rádió 
        konténerje, ebből nyomják a konzerv-zenét. Megyek, mert hát bevállaltam 
        én is, hogy a "Szentendre éjjel-nappal nyitva" háromnapos programfolyamban 
        valami kis szösszenetet összetákolok. Amikor belesodródtam, mint a fűcsomó 
        az áradásba, hát azt gondoltam, olyan programmal próbálkozom, amiben van 
        kihívás, mert amikor mindenki nyüzsög, fagyizik, sörözik, szóval, olyan 
        majálisos hangulatban az emberek az utcán nyüzsögnek, én kamaramuzsikálásra 
        hívom őket. Hát mit mondjak, várakozásom bejött, pontosabban a program 
        nem jött be, de működött, mint a lakmuszpapír a sósavas oldatban. Akiket 
        elhívtam, ott voltak, (barátaim) de az utcáról, hajóról, egyetlen lélek 
        sem, így Kovács Gyurival, a trombitással való beszélgetés valóban meghittre 
        sikerült. 32-en vagyunk az emeleti Klimt teremben ismerősök, barátok és 
        a történet is arról szól, hogy "itt élünk együtt, ismerjük egymás, 
        köszönünk, beszélgetünk, barátkozunk, aztán a mosolygós, szemüveges, biciklis 
        fiatal fiú egyszer csak eltűnik Szentendréről. S amikor egy évtized után 
        újra találkozunk, a fiú már másképpen vall a világról, és kiderül, visszavonhatatlanul 
        elhódította őt egy másik babonás világ, a zene." Miközben beszélgetünk, 
        látszik Gyuri nagyon készült -nem bízott bennem, hogy felkészülök belőle- 
        kis papírján élettörténetének főbb állomásai, és az is miket fognak játszani 
        milyen sorrendben zenésztársaival, Ella Istvánnal és Kertessy Ingriddel. 
        Melyek azok a részletek, amelyeket érdemes a repertoárból elővenni. Az 
        első kérdésre egész történetfolyam ömlik Gyuriból Pap Tibor bácsiról, 
        meg Szári Mihály tanár úrról, Rózsa néniről és az összes számára fontos 
        szentendrei emberről és természetesen a zenésztárs srácokról és a zene 
        mellett, a másik nagy szerelemről, a bicikliről.  Megszakítások 
        közben zene dixielandtől a Bachig sokféle. Idővel természetesen előkerülnek 
        a nagy példakép, a mentor Maurice André történetei is. Szóval, jól elvagyunk, 
        csak egy kicsit zavaró, hogy a pultos kislány ugyanúgy ütögetve üríti 
        a kávés dobozt, csörög-zörög miközben Kertessy Ingrid Handelt énekel, 
        mintha a kávéház zajában lenne. Az utcán, a ház előtt erősítővel játszik 
        egy kis zenekar is. De hát Istenem, előfordul az ilyen, pláne, hogy én 
        sem gondoltam végig, hogy amit szerveztem, meghitt műfaj és nem az ilyen 
        városi nyüzsire való.  Másfél óra alatt lemegy a program. Meglepetésemre mindenki örül, tapsol, 
        pedig többségében olyanok voltak itt, akinek nincs bérletük a Zeneakadémiára, 
        de úgy látszik, megfelelő mennyiségben, jó minőségben és ismerős kezéből, 
        még a komolyzene is tud örömet okozni, és nem csak annak, akiknek ez napi 
        étke.
 
 |  |  |