főoldalra  
   
HIDAK
   
   
 
"Az Árpád hídnál kétszer nagyobb új hidat 2007. október 31-én adják majd át. A híd Újpestet köti majd össze Budakalásszal. Korábban hírt adtunk arról, hogy a Duna felett 590 méter hosszú ferdekábeles acélhíd, a Szentendrei Duna-ág felett 332 méter hosszú acélhíd épül, az ezekhez csatlakozó vasbeton hidak hosszúsága 922 méter hosszú lesz. A teljes híd 5 hidat foglal magában, a kivitelezőnek ehhez összesen 9 hídszerkezetet kell megépítenie. A hídon kerékpáros és gyalogos járda épül, a leállósáv szélesebb lesz a későbbi forgalomnövekedés függvényében, a bővíthetőség miatt. A látványterv szerint két hatalmas A-betűt formázó pillér lábai között halad majd az úttest."

Számos kísérlet volt már arra a politika és a főhatóságok részéről is, hogy Szigetmonostor elszánását megváltoztatassák az M0-ás híd beruházáshoz kapcsolódó a dunai kishíd ügyében. De ezek eddig mind zátonyra futottak, egyetlen igazi érv van még az építést ellenzők kezében, hogy Szentendre nem járult hozzá a kishídhoz. Márpedig, ha nincs mindkét oldalon lévő településétől rendeletben foglalt hozzájárulás, a szigetiek erőfeszítése meghiúsul.

"Az M0-ás északi híd a jelenleg folyó legnagyobb, összesen 62 milliárd forintos közlekedési beruházás, amelyet 2008 augusztusában adnak majd át - mondta Kóka János. A szaktárca vezetője elmondta, hogy a hídépítés eredetileg egy évvel korábban kezdődött volna, (a korábbi tervek szerint idén kellett volna átadni) ám az érintett településekkel az útviták, valamint a nagy tavaszi árvíz hátráltatták az indulást, és jelentős többletköltséggel is jártak.

Jelenleg is egyeztetések zajlanak (bíróság előtt a szigetmonostoriak keresete) a szigetmonostori önkormányzattal, hogy a falu közigazgatási területén átívelő hídra tekintettel milyen kedvezményeket kapjon a helyi lakosság a Szentendrei-szigetről a part megközelítésére. (az eddigi ajánlatokat Szigetmonsotor nem fogadta el) Elsősorban a komp-közlekedéshez számíthatnak valamilyen támogatásra. (ingyenességet ígértek korábban)"

 

Érdekes módon a parlamenti választások vitáiban alig volt hallható erről és csak alkalmanként lángol fel újra és újra a "kishíd vita." Két érv csap össze Szentendrén. Az egyik szerint, az volna jó a városnak, ha kishíd a város előtt épülne meg, vinné a forgalmat a szigetre, ezzel csökkentve a városon átmenő autók számát. A másik arról szól, hogy tönkremegy Szentendre, ha a híd a Postáson vagy a körüli szakaszon épül meg, és egyébként is, valakik jól járnak a híddal (akiknek ott van telkük, amit ki kell sajátítani).

Most úgy néz ki, ha a Postás strandot védő lokálpatrioták,- ott semmiképpen, és Vízművek is - másutt nem lehet csak Postás strandnál, kötik az ebet a karóhoz, így nem lehet kishíd. Igaz, az elkészült M0-ás híd sem lesz átadva, amíg Szigetnostor hozzá nem járul a használatba vételhez. Szóval az ügy, még róka fogta csuka. Most a kishíd ellenzőinek egy része abban bizakodik, s mint hallik tenni is fognak érte, hogy ha már nem tudták a mostani Szigetmonostori testületet meggyőzni arról, hogy lemondjanak kishídról, hát majd az önkormányzati választáson kezesebb polgármestert és testületet választatnak és akkor minden rendben lesz, szerintük. Ebben az építési késedelem is a kezükre játszik.