Hagyó
Miklós főpolgármester-helyettes kezdeményezésére, a Kormány szerdai felhatalmazása
alapján a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium intenzív tárgyalás-sorozatot
folytatott a Fővárossal és a BKV vezetőivel. A Főváros konstruktív hozzáállása
és a BKV vezetőinek szakmai támogatásával ma reggelre sikerült olyan modellt
és elvi finanszírozási konstrukciót kidolgozni, amely lehetővé teszi,
hogy az agglomerációs közösségi közlekedés (közigazgatási határt átlépő
autóbusz és HÉV) kedvezményes tarifái a 2006-os tanuló és nyugdíjas árakhoz
képest átlagosan 13,5 %-nál nagyobb mértékben ne emelkedjenek.
A GKM és a Főváros olyan konstrukciót dolgozott ki, amely az 1,2 Mrd Ft-os
többlet terhet a közös felelősségvállalás, az együttműködés és az igazságos
teherviselés alapján osztja el. Ennek következtében a Főváros és a GKM
közösen egyenlő arányban a terhek 90%-át átvállalják. A fennmaradó 10
%-os rész finanszírozását az érintett 16 település önkormányzatától várták.
Az önkormányzatokkal a ma 11 órás tárgyalás során nem sikerült erre vonatkozóan
megállapodást kötni, de ennek ellenére a GKM-nek és a Fővárosnak köszönhetően
2007. február 1-jétől már az új, jelentősen kedvezőbb tarifák mellett
lehet igénybe venni a szolgáltatást. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes
azt a megoldási javaslatot tette az önkormányzatok felé, hogyha nem járulnak
hozzá a lakosság közlekedési költségeinek enyhítéséhez, akkor szociális
támogatás formájában közvetlenül segítsék a helybeliek közül a legrászorultabbakat.
"A Minisztérium és a Főváros mindent megtett annak érdekében, hogy
a felmerült problémát gyorsan és megnyugtatóan rendezze." - emelte
ki Garamhegyi Ábel a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára.
"A Főváros eddig is jelentős terheket vállalt annak érdekében, hogy
az agglomerációban élők minél kedvezőbb feltételek között utazhassanak.
A gazdasági tárcával közösen kidolgozott konstrukció a Főváros számára
az eddig vállaltakon felül további tehervállalást nem jelent." -
tette hozzá Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes.
|