főoldalra  
   
KISTÉRSÉGI E-ÜGYINTÉZS
   
   
Ötszáz millió, mégis csak nagy pénz. Nos, ennyit költ el a kistérség az e önkormányzásra. Értsd alatta, hogy számítógépen keresztül lehet majd sokféle dolgot és ügyet, (építéshatósági, gyámügyeket és más hatósági és önkormányzati dolgokat) intézni. Ennek a fejlesztésnek kistérségi (járási) főnöke Herpai Sándor, pomázi Infrastrukturális és Környezetvédelmi Tanácsnok.
Csak, hát az ilyen számítástechnikai rendszerek ott képesek jól működni, ahol pontos adatok állnak rendelkezésre.(Németország, Svédország) De hát, itt van szerintem a bibi. Mert lehet a legjobb program, rendelkezésre állhatnak a legkitűnőbb számítástechnikai szakemberek, ha hiányosak vagy nem pontosak az adatok, a dolognak alig lesz haszna. Mert ha valaha is dolgunk volt a földhivatalban, vagy bármilyen népességi, ingatlan-nyilvántartási, építési engedélyezési ügyben jártunk már a valamelyik hivatalban, tudhatjuk, hogy bizony adataink nem állnak rendelkezésre vagy jószerivel nem pontosak. Olyan dologról, mint a közművek, hogy hol megy a föld alatt a villany, telefon, csatorna, víz, ne is beszéljünk.

Szóval, nem vagyunk Németországban, itt a bürokrácia pontossága inkább balkáni, mint észak-európai. No, akkor meg mi haszna lesz annak, ha elköltünk 500 milliót? Jó, a lakosság 10%-a (körülbelül ennyien rendelkeznek térségünkben számítógéppel, van szélessávú kapcsoltuk és olyan alapismereteik, amely elegendő az ilyen rendszer használatához, ügyfélként) könnyebben intézi majd ügyeit, nem kell majd bemennie a hivatalba. De hát ott van az a bizonyos 90% és a maradék gubancos ügyek. Hát, biz ők, továbbra is gyalogos ügyfelek maradnak.

De még mielőtt azt gondolnák, hogy nem tartom jó dolognak az e-fejlesztést, hát nagyon tévednek. Csak én másra tenném a hangsúlyt, mint a szinte reménytelennek tűnő, vagy legalább is tíz-tizenöt évet igénylő hatósági szolgáltatások korszerűsítése. Én a turizmus, kultúra és civil szféra ügyeit tenném az első helyre (már amennyiben a pályázat erre lehetőséget biztosít). Ugyanis, olyan egységes portált, ahonnan jól, pontosan és gyorsan lehet hat nyelven és elég interaktívan tájékozódni,(orvostól a tyúkszemirtóig, portrérajzolástól, a hajón tartott lakodalomig) jegyet, szállást, szolgáltatást rendelni, kérdezni, felelni csak darabjaiban és félig-harmadig létezik ma, és ezért érdemes létrehozni. Mert hát ennek megélhető időn belül lehetne konkrét eredménye is.

 

"Én a turizmus, kultúra és civil szféra ügyeit
tenném az első helyre" Amiben, valószínúleg egytértünk Karsai Gáborral aki Pócsmegyert képviseli a szakértői testületben.