főoldalra  
   
BICIKLIÚT
   
   
 
Néhány nap múlva a képviselő-testület elé kerül a "Duna Menti Kistérségi Kerékpárút-hálózat tervezésének finanszírozásáról" című anyag, amelyben arról döntünk, hogy az európai EuroVelo® kerékpárút-hálózat magyarországi építésének és tervezésének támogatását szolgáló központi pénzekhez a szükséges önrésszel hozzájárulunk-e, vagy sem. Magyarán szólva, hogy komolyan vesszük-e és továbbra is részt veszünk-e a pályázaton. A Duna jobb partján vezető 45,6 km hosszú kerékpárút Visegrád, Dunabogdány, Leányfalu és Szentendre érintésével épülhet. A tervezéséhez kapott maximum 50 %-os, 8.162.000 Ft összegű forráshoz 2.040.500 Ft összegű szentendrei önrészt szükséges biztosítani. Szerintem a döntés nem kétséges, igen, lesz, még akkor is, ha bizony most igencsak üres a városi kassza.


Választókerületünket is érinti a terv, mert a mellékelt vázlaton a Duna korzóról (Czóbel parktól) az Ady Endre úton, Dézsma utcán, a Daru piacon, és Hold utcán vezet a kerékpárút egyik szakasza, amely innen a Vasávári Pál és a Kisforrás út érintésével érkezik meg a Skanzenbe.


No mármost, odáig rendben van, hogy a Duna korzóról el kell jutni valahogy a Skanzenbe, de az kevésbé érthető, hogy ehhez miért az eddig is agyonterhelt merdek útvonalat választották, és kinek az érdekét szolgálja ez az útvonal választás? Tudom a válasz az lesz, hogy közlekedési szakembereké. De ha már REC ( volt Reiner és Starzsinszky telek) területén milliárdért épül valódi, a közösség számára szánt ökopark, és a Dézsma utcából így ki kellene zárni az autóbusz-forgalmat, ráadásul meredek is, csak profi kerékpárosoknak való, miért nem lehetett a logikusabb, jobb, természetesebb útvonalvezetést választani, mondjuk a Mandula utcát? Vagy csak nem az az elképzelés, hogy a ma még - huszonöt éve - burkolatlan utcára terelik rá az autóforgalmat, hogy a kerépárosokat megvédjék majd a Dézsma utcában? Vagy, és ez a legvalószínűbb, ami Szentendrén már praxis, olyanokat hallgattak és bíztak meg a vázlat elkészítésével, akiknek annyi közük és ismeretük van Szentendréről, mint nekem a mikrobiológiáról.

De, én már régóta nem csodálkozom ezen, hiszen az egyik vezető hivatali munkatárs a parkolási rendelet megalkotásokor azt bizonygatta nekem a testületi ülésen, hogy a Duna-korzón a töltés melletti oldalon soha sem parkoltak autók és ma sem parkolnak, ezért ott nincs és nem is lehet parkolóhelyet kialakítani. Ugye, ez két dologból következehet, egy, hogy ismeri a helyet, csak 1952-óta nem járt a Duna-korzón, kettő, hogy nincs fogalma a Dunakorzó forgalmi rendjéről. Vagy és ez a legszomorúbb, az útvonal kialakítását nem a kerékpárosok és a város hanem más vállalkozók érdekei alakítják. De ugye ez nem igaz? Én ilyet, el sem tudok képzelni.