| Néhány 
        nap múlva a képviselő-testület elé kerül a "Duna Menti Kistérségi 
        Kerékpárút-hálózat tervezésének finanszírozásáról" című anyag, amelyben 
        arról döntünk, hogy az európai EuroVelo® kerékpárút-hálózat magyarországi 
        építésének és tervezésének támogatását szolgáló központi pénzekhez a szükséges 
        önrésszel hozzájárulunk-e, vagy sem. Magyarán szólva, hogy komolyan vesszük-e 
        és továbbra is részt veszünk-e a pályázaton. A Duna jobb partján vezető 
        45,6 km hosszú kerékpárút Visegrád, Dunabogdány, Leányfalu és Szentendre 
        érintésével épülhet. A tervezéséhez kapott maximum 50 %-os, 8.162.000 
        Ft összegű forráshoz 2.040.500 Ft összegű szentendrei önrészt szükséges 
        biztosítani. Szerintem a döntés nem kétséges, igen, lesz, még akkor is, 
        ha bizony most igencsak üres a városi kassza. Választókerületünket is érinti a terv, mert a mellékelt 
        vázlaton a Duna korzóról (Czóbel parktól) az Ady Endre 
        úton, Dézsma utcán, a Daru piacon, és Hold utcán vezet a kerékpárút egyik 
        szakasza, amely innen a Vasávári Pál és a Kisforrás út érintésével érkezik 
        meg a Skanzenbe.
 No mármost, odáig rendben van, hogy a Duna korzóról el kell jutni valahogy 
        a Skanzenbe, de az kevésbé érthető, hogy ehhez miért az eddig is agyonterhelt 
        merdek útvonalat választották, és kinek az érdekét szolgálja ez az útvonal 
        választás? Tudom a válasz az lesz, hogy közlekedési szakembereké. De ha 
        már REC ( volt Reiner és Starzsinszky telek) területén milliárdért épül 
        valódi, a közösség számára szánt ökopark, és a Dézsma utcából így ki kellene 
        zárni az autóbusz-forgalmat, ráadásul meredek is, csak profi kerékpárosoknak 
        való, miért nem lehetett a logikusabb, jobb, természetesebb útvonalvezetést 
        választani, mondjuk a Mandula utcát? Vagy csak nem az az elképzelés, hogy 
        a ma még - huszonöt éve - burkolatlan utcára terelik rá az autóforgalmat, 
        hogy a kerépárosokat megvédjék majd a Dézsma utcában? Vagy, és ez a legvalószínűbb, 
        ami Szentendrén már praxis, olyanokat hallgattak és bíztak meg a vázlat 
        elkészítésével, akiknek annyi közük és ismeretük van Szentendréről, mint 
        nekem a mikrobiológiáról.
 De, 
        én már régóta nem csodálkozom ezen, hiszen az egyik vezető hivatali munkatárs 
        a parkolási rendelet megalkotásokor azt bizonygatta nekem a testületi 
        ülésen, hogy a Duna-korzón a töltés melletti oldalon soha sem parkoltak 
        autók és ma sem parkolnak, ezért ott nincs és nem is lehet parkolóhelyet 
        kialakítani. Ugye, ez két dologból következehet, egy, hogy ismeri a helyet, 
        csak 1952-óta nem járt a Duna-korzón, kettő, hogy nincs fogalma a Dunakorzó 
        forgalmi rendjéről. Vagy és ez a legszomorúbb, az útvonal kialakítását 
        nem a kerékpárosok és a város hanem más vállalkozók érdekei alakítják. 
        De ugye ez nem igaz? Én ilyet, el sem tudok képzelni.
 |  |  |