Néhány
nap múlva a képviselő-testület elé kerül a "Duna Menti Kistérségi
Kerékpárút-hálózat tervezésének finanszírozásáról" című anyag, amelyben
arról döntünk, hogy az európai EuroVelo® kerékpárút-hálózat magyarországi
építésének és tervezésének támogatását szolgáló központi pénzekhez a szükséges
önrésszel hozzájárulunk-e, vagy sem. Magyarán szólva, hogy komolyan vesszük-e
és továbbra is részt veszünk-e a pályázaton. A Duna jobb partján vezető
45,6 km hosszú kerékpárút Visegrád, Dunabogdány, Leányfalu és Szentendre
érintésével épülhet. A tervezéséhez kapott maximum 50 %-os, 8.162.000
Ft összegű forráshoz 2.040.500 Ft összegű szentendrei önrészt szükséges
biztosítani. Szerintem a döntés nem kétséges, igen, lesz, még akkor is,
ha bizony most igencsak üres a városi kassza.
Választókerületünket is érinti a terv, mert a mellékelt
vázlaton a Duna korzóról (Czóbel parktól) az Ady Endre
úton, Dézsma utcán, a Daru piacon, és Hold utcán vezet a kerékpárút egyik
szakasza, amely innen a Vasávári Pál és a Kisforrás út érintésével érkezik
meg a Skanzenbe.
No mármost, odáig rendben van, hogy a Duna korzóról el kell jutni valahogy
a Skanzenbe, de az kevésbé érthető, hogy ehhez miért az eddig is agyonterhelt
merdek útvonalat választották, és kinek az érdekét szolgálja ez az útvonal
választás? Tudom a válasz az lesz, hogy közlekedési szakembereké. De ha
már REC ( volt Reiner és Starzsinszky telek) területén milliárdért épül
valódi, a közösség számára szánt ökopark, és a Dézsma utcából így ki kellene
zárni az autóbusz-forgalmat, ráadásul meredek is, csak profi kerékpárosoknak
való, miért nem lehetett a logikusabb, jobb, természetesebb útvonalvezetést
választani, mondjuk a Mandula utcát? Vagy csak nem az az elképzelés, hogy
a ma még - huszonöt éve - burkolatlan utcára terelik rá az autóforgalmat,
hogy a kerépárosokat megvédjék majd a Dézsma utcában? Vagy, és ez a legvalószínűbb,
ami Szentendrén már praxis, olyanokat hallgattak és bíztak meg a vázlat
elkészítésével, akiknek annyi közük és ismeretük van Szentendréről, mint
nekem a mikrobiológiáról.
De,
én már régóta nem csodálkozom ezen, hiszen az egyik vezető hivatali munkatárs
a parkolási rendelet megalkotásokor azt bizonygatta nekem a testületi
ülésen, hogy a Duna-korzón a töltés melletti oldalon soha sem parkoltak
autók és ma sem parkolnak, ezért ott nincs és nem is lehet parkolóhelyet
kialakítani. Ugye, ez két dologból következehet, egy, hogy ismeri a helyet,
csak 1952-óta nem járt a Duna-korzón, kettő, hogy nincs fogalma a Dunakorzó
forgalmi rendjéről. Vagy és ez a legszomorúbb, az útvonal kialakítását
nem a kerékpárosok és a város hanem más vállalkozók érdekei alakítják.
De ugye ez nem igaz? Én ilyet, el sem tudok képzelni.
|
|
|